Hulpverlener worden?

 

EHBO voor iedereen

Iemand valt van de ladder , je kind stikt in een snoeptomaatje of de buurman verbrandt zich bij de buurtbarbecue…
Veel mensen zijn niet in staat om te helpen wanneer familie, vrienden, collega’s of onbekenden iets overkomen. Ze willen wel, maar weten niet wat ze moeten doen. Of ze verwachten dat een ander helpt. En dat terwijl het verlenen van eerste hulp levens kan redden!!

EHBO vereniging Zuid-Beijerland zoekt nieuwe leden.

Wanneer je lid wil worden van onze EHBO vereniging dan moet je wel in het bezit zijn van een geldige EHBO diploma of bij ons in opleiding zijn.

 

Voorwaarden:

Je bent als lid van de vereniging bereid minimaal twee keer per jaar gehoor te geven aan een oproep van het bestuur om, indien nodig, een EHBO dienst te draaien bij een evenement waarbij de vereniging hulpverlening biedt. Een en ander met respect en in overleg.

Aanwezigheid van EHBO wordt door de overheid verplicht gesteld, geen EHBO-er geen evenement.

Als EHBOer moet je jaarlijks je competenties ophalen. Dit is incl een AED training. Een instructeur bespreekt op deze avonden alle competenties zodat je diploma weer voor een jaar verlengd wordt. Per jaar zijn dit ongeveer 7á 8 lessen.

 

EHBO’ers maken het verschil!

Wij bieden een volledige EHBO cursus aan inclusief EHAK, Reanimatie/AED, Stop de bloeding, Alcohol en drugs, zodat ook jij kan helpen. 

Kosten van de opleiding: Voor 12 kandidaten, 12 lessen met elke avond een lotus, een proef examen en het echte examen, inclusief het werkboekje komt dit op €250,00 per persoon.

De lessen worden gegeven op donderdagavond  van 19:30 tot 21:30 door een gecertificeerde docent volgens de eindtoetsen van het Oranje Kruis en de Nederlandse Reanimatie Raad.

 

Wat heb ik nodig om hulpverlener te worden?

Heel simpel, een geldig EHBO-diploma en een lidmaatschap bij onze vereniging.

Hoe vaak word ik ingezet tijdens een evenement?

Je bepaalt zelf hoe vaak en bij welk evenement je wordt ingezet. We vragen je als evenementenhulpverlener wel om minimaal bij twee evenementen per jaar actief te zijn, zodat je voldoende mogelijkheden hebt om je geleerde vaardigheden en kennis toe te passen in de praktijk.

Moet ik zelf bepaalde materialen of kleding aanschaffen?

Nee! Je hoeft zelf geen kleding of materialen aan te schaffen. Je ontvangt een EHBO-tas en EHBO-tenue (polo en jas) in bruikleen van de vereniging.

Hoeveel hulpverleners worden ingezet tijdens een evenement?

Je bent altijd met een andere hulpverlener tijdens een evenement en in sommige gevallen – afhankelijk van de grootte van het evenement – met een groter team, zodat jouw veiligheid en die van de bezoekers/deelnemers voldoende wordt geborgd.

Ik ben enthousiast, hoe kan ik me aanmelden?

Je kunt je aanmelden als hulpverlener door onderstaand formulier in te vullen, er wordt dan zo spoedig mogelijk contact met op je opgenomen! Wil je eerst meer informatie of eens een kijkje komen nemen bij een inzet? Ook dat kan!

Contact

Heb je een vraag? Stuur ons een bericht en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op